sobota, 24 listopada 2012

Lata dwudzieste, lata trzydzieste... Wyzwanie

Wielu blogerów tworzy różne wyzwania. Dziś zaproponuję Wam jeszcze jedno. Wiem, że jest ich już dużo, ale może ktoś się skusi.

Jestem zafascynowana latami dwudziestymi i trzydziestymi. Wiem, że nie jestem w tym sama. Zgłosiłam się jakiś czas temu do wyzwania "History Books", ktoś może więc pomyśleć, że to zaproponowane przeze mnie jest tylko wycinkiem z tamtego. Niekoniecznie. W moim wyzwaniu skupiamy się na dwudziestoleciu międzywojennym, ale nie muszą być to jedynie publikacje historyczne. Liczy się każda książka, w której ten klimat jest obecny, może być to powieść obyczajowa, której akcja dzieje się w tamtym okresie, choć i to nie jest wymogiem. Dobrym przykładem książki, której bohaterowie są nam współcześni, a bez problemu zaliczam ją do puli lektur z międzywojennym klimatem jest Miłość w stylu retro. Oczywiście literatura faktu, biografie ludzi wtedy żyjących, wspomnienia, pamiętniki - mile widziane! Nie ograniczam się też tylko do polskiego międzywojnia (choć wśród moich książek pewnie takie będzie dominować).

Na razie tyle, nad banerem, specjalną zakładką, gdzie będzie lista osób biorących udział wraz z ich recenzjami oraz innymi sprawami pomyślę, gdy choć kilku czytelników mojego bloga zgłosi tu chęć swojego udziału.

P.S. Liczą się też recenzje napisane wcześniej, więc już w momencie przystąpienia do wyzwania część z Was może mieć coś na koncie. :) Jak i ja. :)

EDYCJA:
Jest już specjalna zakładka tutaj. Magda, Madlen, możecie już tam podrzucić swoje recenzje. Mam nadzieję, że z czasem będzie nas więcej. :)

Komentarze ze zgłoszeniem i recenzjami umieszczajcie tutaj, a nie pod tym wpisem, wtedy nie zrobi się bałagan. :)

14 komentarzy:

  1. Bardzo fajne wyzwanie, muszę pomyśleć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No ba, pewnie że wchodzę:) Powiem Ci nawet, że wczoraj przeczytałam jedną książkę kryminał w latach 20-stych, a dzisiaj czytam album o tym okresie:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i oczywiście wrzucę te dotychczasowe:)

      Usuń
    2. http://stulecieliteratury.blogspot.com/2012/11/zycie-przestepcze-w-przedwojennej-polsce.html

      Usuń
  3. Wchodzę:)
    Miłość w stylu retro już można podpiąć i Pieśniarkę Warszawy też:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie dla mnie, ale pomysł super.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł z chęcią wezmę udział:)
    Właśnie jakiś czas temu czytałam "Miłość w stylu retro"
    Baner zaraz pojawi się na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne wyzwanie, gdybym tylko miała więcej czasu na grzebanie pomiędzy regałami w bibliotece, to na pewno wzięłabym udział :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Podaje linki:
    http://magdalenakordel.blogspot.com/search/label/Tadeusz%20Wittlin
    http://magdalenakordel.blogspot.com/2012/11/duch-w-retro-stylu.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodane. :) Lista znajduje się tu: http://czytelnicze-zacisze.blogspot.com/p/lata-dwudzieste-lata-trzydzieste.html

      Usuń
  8. Nie obiecuję, że na pewno coś przeczytam, ale okazało się, że niedawno pisałam o książce Antoniego Sobańskiego "Cywil w Berlinie", która chyba pasuje do treści wyzwania :)
    http://kayecik.blogspot.com/2012/11/antoni-sobanski-cywil-w-berlinie.html
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nikogo nie zmuszam tu do składania obietnic. Jedna osoba może równie dobrze wrzucić tylko jedną recenzję. :) Zaraz dopiszę Cię do wyzwania. :)

      Usuń
    2. Znalazłam jeszcze jeden wpis z ubiegłego roku, który dotyczy okresu przedwojennego do ewentualnego wykorzystania:
      http://kayecik.blogspot.com/2011/12/antoni-ferdynand-ossendowski-polesie.html

      Usuń
    3. Już zamieściłam. :) Dzięki! :)

      Usuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie choć kilka słów w komentarzu. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...