piątek, 9 listopada 2012

Liebster blog x4 :-)

Od kilku dni na wielu blogach przewijają się notki związane z zabawą Liebster Award. Oto jej zasady:

,Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonaną robotę" Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.

Do zabawy zaprosiły mnie kolejno:

Dziękuję za wyróżnienie! :) Pora na odpowiedzi na zadane przez Was pytania.

Pytania od Melanii

1. Co skłoniło cię do prowadzenia bloga?
Nie napiszę chyba nic nowego. Chciałam polepszyć swój warsztat, bo przed założeniem bloga zaczęłam pisywać artykuły do lokalnego czasopisma (relacje ze spotkań autorskich, wystaw). Pisząc tylko dla siebie nie miałabym takiej mobilizacji, pewnie też szybko znudziłoby mi się to, dlatego najlepszym wyjściem było założenie bloga. Chciałam, by moje teksty mogło przeczytać więcej osób (więc nie założyłam go tylko dla siebie i się do tego przyznaję), a w przyszłości zostać zauważona przez wydawnictwa. :)

2. Pies czy kot?
Kot (choć psy też lubię). Wielu moich znajomych dziwi się temu, że wolę koty. Wydają mi się one spokojniejsze, cichsze. A ich mruczenie mnie uspokaja.

3. Ekranizacja, która zrobiła na Tobie największe wrażenie?
Nie wiem, czy ten film zrobił na mnie największe wrażenie, ale bardzo go lubię i znam prawie na pamięć. Chodzi o Potop. Ten tytuł przyszedł mi do głowy jako pierwszy, dlatego o nim piszę.

4. Gotowanie czy pieczenie ciast?
To zależy od nastroju, ale nie rozgraniczałabym tego w taki sposób. Czy to gotowanie czy pieczenie - najważniejsze, by przygotowywanie danego posiłku nie było zbyt czaso- i pracochłonne. Nie lubię spędzać połowy dnia w kuchni nad przygotowywaniem posiłku, który zostanie zjedzony w 10 minut. ;)

5. Czy masz inne pasje, poza oczywiście czytaniem?
Mam chyba dość sporo pasji. Poza czytaniem (bo to chyba oczywiste) lubię słuchać muzyki. Mam dość szeroki gust muzyczny (muzyka poważna, lata 20/30, lata 50/60). Chciałabym kiedyś zrobić sobie patent żeglarski. Lubię podróżować (choć za wiele mi się nie udaje), ale głównie są to najbliższe okolice. Interesuje mnie historia (różne epoki, zmienia mi się to co jakiś czas). Z filmów lubię najbardziej biograficzne i dokumentalne, polskie filmy przedwojenne, amerykańskie musicale (np. Deszczowa piosenka, Dźwięki muzyki, Grease, Blue Hawaii), filmy z Marilyn Monroe, Jamesem Deanem. Jak coś sobie jeszcze przypomnę to dopiszę później (choć i tak wiem, że przynudzam i nikt tego nie przeczyta).

6. Domatorka, czy rekreacja na świeżym powietrzu?
Najwięcej czasu na świeżym powietrzu spędzam wiosną i latem. Jesienią i zimą wolę siedzieć w domu.

7. Twoje wymarzone wakacje?
Chciałabym się wybrać w długą podróż... w czasie. Poodwiedzać różne epoki historyczne, różne kraje. Poznać niektóre nieżyjące postacie..

8. Kim chciałaś zostać gdy byłaś mała?
Kierowcą autobusu, weterynarzem, zakonnicą.

9. Czy miałaś najgorszą randkę?
Myślę, myślę i dochodzę do wniosku, że nie. :)

10. Sport - oglądasz w telewizji, a może jakiś uprawiasz?
Kiedyś nie uprawiałam, ale oglądałam. Teraz nawet nie oglądam. :D

11. Twoja wymarzona praca?
Chciałoby się napisać, że jakakolwiek (bo aktualnie szukam). Ale nie, bo do wielu się nie nadaję (np. do fizycznych - problemy zdrowotne). Nie wiem, trudno mi napisać, teraz takie czasy, że człowiek łapie się tego, co jest.

Pytania od Agnieszki D. vel Grejfrootowej

1.  Co dają Ci książki?
Dają mi odprężenie, dzięki nim poszerzam swoją wiedzę, zasób słownictwa. Dzięki nim mogę podróżować w czasie i w przestrzeni. :)

2. Jak widzisz siebie za 5 lat?
Za 5 lat będę mieć 33 lata, mam nadzieję, że będę mieć w końcu stałą pracę i że będziemy z mężem i córeczką nadal szczęśliwą rodziną.

3. Spełniasz swoje marzenia, czy czekasz, aż same się zrealizują?
Spełniam, na ile oczywiście jestem w stanie. :) Nie zawsze się niestety da.

4. Książka na prezent to dobry pomysł?
Wspaniały! Właśnie dziś taki prezent dostałam. :)

5. Najwcześniejsze wspomnienie związane z książką?
Pamiętam jak babcia czytała mi książki i potem, jak już czytała je któryś raz, próbowała je sobie skracać, pomijała niektóre zdania, wyrazy, akapity (ale w taki zręczny sposób, że to się tak nie odcinało), ja jednak od razu to wyłapywałam. :) To właśnie babci w dużej mierze zawdzięczam moją miłość do czytania. :)

6. Najdziwniejszy tytuł książki jaki zapadł Ci w pamięć?
Nie mogę sobie przypomnieć żadnego dziwnego tytułu.

7. Ulubiony autor.
Władysław Reymont, Henryk Sienkiewicz, Jane Austen. Ze współczesnych Renata Czarnecka, Ewa Stachniak, Maja i Jan Łozińscy, Janusz Koryl. To tak na szybko. :)

8. Czytasz wiersze? Jeśli tak, to czyje najczęściej?
Kiedyś czytałam bardzo często (a nawet sama pisałam), potem miałam przerwę prawie dziesięcioletnią. Niedawno wróciłam do tego. Moje dwie ulubione poetki to Maria Pawlikowska-Jasnorzewska i Halina Poświatowska. W liceum przechodziłam też fascynację Rafałem Wojaczkiem, ale teraz jego wiersze do mnie już nie trafiają.

9. Ulubiony bohater literacki - uzasadnij.
Trudno mi wybrać jedną postać. Nie potrafię! :) Na pewno Sara z Małej księżniczki, Ada z Godziny pąsowej róży, Cesia z Szóstej klepki. Wiele (przez pewien okres nawet większość) czytanych przeze mnie książek to biografie, publikacje historyczne, nie wiem tylko, czy ich bohaterowie też się liczą. Bo jeśli tak to  mogę wymienić takich bohaterów jak: Fryderyk Chopin, cesarz Franciszek Józef, królowa Bona Sforza, Władysław Jagiełło, Elvis Presley (o którym przeczytałam w swoim życiu dość sporo), Eugeniusz Bodo (właśnie czytam jego pierwszą i jak na razie jedyną biografię). A ostatnio polubiłam Edwarda VII (dzięki książce Zdarzyło się w Marienbadzie).

10. Jakie masz hobby?
Odpowiedź  na pytanie nr 5 Melanii.

11. Czy  porzucasz książki, które zaczynasz czytać a nie spełniają Twoich oczekiwań?
Porzucam, swego czasu napisałam nawet na ten temat notkę.

Pytania od Karriby

1. Pies czy kot?
Odpowiedź na pytanie nr 2 Melanii.

2. Kawa czy herbata?
Rano kawa (koniecznie z mlekiem i cukrem), potem herbata (koniecznie bez cukru i najlepiej czerwona lub zielona).

3. Lato czy zima?
Choć zima ma też swoje dobre strony to jednak wolę lato. Lubię, gdy jest ciepło i dzień jest długi.

4. Fryzjer czy kosmetyczka?
Do kosmetyczki raczej nie chodzę, wybieram więc fryzjera.

5. Biblioteka czy księgarnia?
Lubię wracać do książek, dlatego wybieram księgarnię (czy też antykwariat), ale i bibliotekę odwiedzam. :)

6. Picoult czy Sparks?
Picoult przeczytałam kawałek jednej książki i ją porzuciłam. Sparksa nie czytałam.

7. Nowy Jork czy Paryż?
Paryż. :) Najlepiej cofnąć się do Paryża XIX-wiecznego. :) Ale i współczesnym bym nie pogardziła. :) Nowy Jork jednak też chciałabym zobaczyć (choć są inne miasta w USA, które chciałabym odwiedzić bardziej).

8. Nad morzem czy w górach?
Nie potrafię wybrać. :)

9. Dzień czy noc?
Dzień. Nie lubię ciemności.

10. Szkoła czy praca?
Praca.

11. Dom czy poza domem?
Odpowiedź na pytanie nr 6 Melanii.

Pytania od Catalinki

1. Wymień 5 książek, które po prostu musisz przeczytać w najbliższym czasie
Wymienię tylko dwie. Ryszard Wolański "Eugeniusz Bodo. Już taki jestem zimny drań" (właśnie czytam), Renata Czarnecka "Pod sztandarem miłości". Są jeszcze książki, które bardzo chciałabym przeczytać, jednak wiem, że nie będzie mi to w najbliższym czasie dane, bo nie mogę sobie pozwolić na ich kupno.

2. Czego najbardziej nie lubisz w powieściach?
Lubię różne powieści, więcej - różne gatunki literackie. Jest jednak jedna sprawa, której nie znoszę - byle jaka korekta, liczne błędy. To one często psują mi przyjemność czytania.

3. Literatura polska czy zagraniczna?
I taka i taka. :)

4. Najbrzydsza okładka, z którą kiedykolwiek miałeś/miałaś do czynienia? 
Nie przychodzi mi nic do głowy.

5. Bohater literacki, którego najbardziej nie lubisz i dlaczego?
Odpowiedź na pytanie nr 9 Agnieszki D.

6. Ulubiony cytat
Zapadły mi w pamięć dwa cytaty związane z Chopinem i jego muzyką.
a) J. Iwaszkiewicz Chopin:
Jednym z najintymniejszych zwierzeń muzycznych Chopina jest jego Walc cis-moll op. 64 nr 2. Po każdej jego części, po przenikliwej w swym beznadziejnym smutku pierwszej i trzeciej, po pogodniejszej, szerszej melodii (Des-dur) części środkowej – przychodzi szybki, padający refren, który powiada: "smutno, prawda? A mnie wszystko jedno, a mnie wszystko jedno, niech się dzieje co chce…" – i to machnięcie ręki zamiera gdzieś w górze; i znowu refren, coraz szybszy, coraz bardziej mechaniczny w swoim pianissimo bez wyrazu: "wszystko jedno…." A wiadomo, że nie wszystko jedno, i prawdą jest przejmujący smutek walca, nie taneczne ritornello refrenu.
b) L. Olejniczak Dagerotyp. Tajemnica Chopina:
Po chwili jednak spoważniał, spojrzał na Marie i zaczął grać Nokturn Es-dur, jeden ze swoich najbardziej romantycznych utworów. Dziewczyna przymknęła oczy w rozmarzeniu, poddając się sentymentalnemu nastrojowi. Część końcowa, koda z efektownym ozdobnikiem w wysokim rejestrze, zakonczona pasażem, zabrzmiała dziwnie znajomo. Szklany dźwięk kojarzył jej się z odgłosem rozsypanych na kamiennych schodach pereł i zaraz, oczami wyobraźni, zobaczyła tę scenę. Kaskada spadajacych kuleczek, podskakujących na kolejnych stopniach, początkowo gromadnie, na koniec już tylko pojedynczo, aż do stuknięcia ostatniej perełki o gładki kamień.

7. Literacki wzór do naśladowania to..?
Trudno mi wybrać jeden.

8. Książka, która doprowadza Ciebie do łez?
Obawiam się, że ta, którą teraz czytam doprowadzi mnie do łez. Bo wiem niestety, jak się skończy i co tam jest. Fragmenty zeznań Eugeniusza Bodo i to jak mu ci z NKWD wmawiają, że jest szpiegiem i elementem społecznie niebezpiecznym. I o jego śmierci tam jest. :(

9. Ulubiona pora i miejsce czytania?
Pora nie gra roli. Miejsce to najczęściej łóżko lub ławka na placu zabaw czy w parku (to oczywiście raczej wiosną, latem i wczesną jesienią).

10. Książki wypożyczasz czy kupujesz?
Kupuję, pożyczam (niekoniecznie z biblioteki, często po prostu od znajomych, rodziny), wygrywam, dostaję do recenzji.

11. Książka, którą czytałaś/czytałeś wiele razy i chętnie po nią sięgasz?
Godzina pąsowej róży, Mała księżniczka, Szósta klepka.


Notek, nominacji, pytań i odpowiedzi na nie przewinęło się przez blogi multum, nie będę więc się powtarzać (ani pod względem treści pytań, ani jeśli chodzi o wybór osób). Założę się, że prawie każdy odpowiadał na tego typu pytania chociaż raz i nie każdy ma już na to ochotę. :) Może umówmy się tak: jeśli ktoś z Was będzie chciał odpowiedzieć na wybrany zestaw pytań (do wyboru są te cztery, na które odpowiadałam ja), niech napisze mi o tym w komentarzu. :) Wtedy wyedytuję notkę i zamieszczę link do jego bloga. :)


Edycja

Znalazłam kilka blogów, które chyba jeszcze nie zostały wybrane (albo tak mi się wydaje), jest ich mniej niż 11, ale zamieszczam linki:

http://karlitka.blogspot.com/
http://sporeka.blogspot.com/
http://arcobalenodekoracje.blogspot.com/
http://zielonewzgorzekobiet.blogspot.com/
http://takijestswiat.blogspot.com/
http://owcadz.blogspot.com/
http://magicwordcherry.blogspot.com/
http://kosmetyczne-pokusy.blogspot.com/
http://wielka-biblioteka-ossus.blogspot.com/


Pytania - możecie sobie wybrać 11 spośród tych zadanych mi. :)






8 komentarzy:

  1. dziękuje za nominację, jako że już pisałam post o tej zabawie pozwolę sobie odpowiedzieć na twoje pytania w komentarzu:
    1.Co dają ci książki?
    relaks, oderwanie się od rzeczywistości
    2.Ksiązki wypożyczasz, czy kupujesz?
    Ostatnio bardziej kupuję
    3.Czy miałaś najgorszą randkę?
    Tak, nawet kilka, na jednej z nich rozmowa się nie kleiła i facet zapomniał portfela, więc ja za wszystko płaciłam
    4.Gotowanie czy pieczenie ciast?
    gotowanie, piec nie umiem
    5.Sport oglądasz w telewizji, czy jakiś uprawiasz?
    jestem kibicem siatkówki, piłki ręcznej, a ze sportów to uprawiam zumbe
    6. Książka, którą czytałaś/czytałeś wiele razy i chętnie po nią sięgasz?
    Ania z Zielonego Wzgórza
    7. Fryzjer czy kosmetyczka?
    raczej fryzjer
    8.Twoja wymarzona praca?
    oj marzy mi się praca w ośrodku wychowawczym
    9. Lato czy zima?
    jedno i drugie
    10.Czego najbardziej nie lubisz w powieściach?
    jak przewiduję co będzie dalej
    11.Najbrzydsza okładka, z którą kiedykolwiek miałeś/miałaś do czynienia?
    Okładka książki umieranie ożywiające - Pelanowskiego

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałaś trochę roboty... Tym bardziej dziękuję za udzielenie odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za zaproszenie :) Chętnie skorzystam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za przyjęcie zaproszenia ... chciałaś być kierowcą autobusu :) ciekawe ... Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Obiecałam sobie, że na blogu będę umieszczać jedynie treści związane z jego tematyką, więc odpowiem na zabawę w komentarzu.

    1. Pies czy kot?
    Oba zwierzaki są fajne, jednak zawsze miałam psy i to chyba je wole bardziej, choć są głośniejsze.

    2. Kawa czy herbata?
    Herbata

    3. Lato czy zima?
    Zima

    4. Fryzjer czy kosmetyczka?
    Fryzjer

    5. Biblioteka czy księgarnia?
    Księgarnia

    6. Picoult czy Sparks?
    Z Żadnym nie miałam jeszcze do czynienia, więc trudno mi wybierać.

    7. Nowy Jork czy Paryż?
    Trudne pytanie, ale chyba Nowy Jork

    8. Nad morzem czy w górach?
    Nad morzem, zdecydowanie

    9. Dzień czy noc?
    Noc

    10. Szkoła czy praca?
    Mam sobie wybrać? Bo jeżeli tak to praca, a jeżeli dotyczy realu i teraźniejszości to żadne z nich.

    11. Dom czy poza domem?
    Dom

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za nominację :) Nie wiem jednak czy się nadaję, bo blogów znam i odwiedzam niewiele, raczej nie znajdę 11 kandydatów... Chyba, że mam na to czas nieograniczony? ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Sądzę, że czas jest nieograniczony. Ja sama zostałam nominowana jeszcze kolejne dwa czy trzy razy, ale na razie też nie odpowiedziałam na pytania. ;) Zrobię to za parę dni. :D

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie choć kilka słów w komentarzu. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...