czwartek, 27 grudnia 2012

Isabel Abedi "Alberta szuka miłości"


Recenzja nr 56, W poszukiwaniu miłości
(recenzja książki "Alberta szuka miłości" Isabel Abedi)

Jak wygląda miłość? Gdzie można ją znaleźć? Na drzewach? Między źdźbłami traw? Czy na brzegu jeziorka? [1] Takie pytania zadaje sobie bohaterka przeuroczej książeczki, którą ostatnio przeczytałam mojej córeczce.


Mała myszka Alberta mieszka w niewielkiej norce na łące. Jej mamusia budzi ją w pierwszych dniach wiosny. Mówi jej też, że o tej porze roku wszystko budzi się do życia. Także miłość. 

Myszka chce się dowiedzieć o niej czegoś więcej, więc zaraz po śniadanku wyrusza na poszukiwania. Niestety nie wie, gdzie dokładnie budzi się miłość. Gdy bohaterka zadawała sobie pytanie, czy znajdzie ją między źdźbłami traw, moja córeczka zawołała: - Przecież miłość jest w głowie! Po prostu można spotkać kogoś, kogo się pokocha! 

Czy i Alberta w końcu zrozumie czym jest miłość? Razem z zapoznanym na wyprawie kolegą - Fredem wypatruje jej wysoko na drzewach, na łące, nad jeziorem, a przecież jest ona na wyciągnięcie ręki. 

Duży format książki, ilustracje na każdej stronie (zajmujące całą powierzchnię, tekst jest na nie naniesiony) - to wszystko bardzo spodobało się mojemu dziecku. Obrazki urzekły także mnie. Na uwagę zasługuje też staranność wydania (brak literówek, dobrej jakości papier i twarda okładka). Opowiadanie polecam do czytania przedszkolaczkom. A po lekturze rodzice mogą podzielić się ze swoimi pociechami opowieścią o tym, w jaki sposób oni znaleźli miłość. Ja jako dziecko bardzo lubiłam słuchać takich historii.

Przypis:
1. s. ? (w książce nie ma umieszczonych numerów poszczególnych stron)


Isabel Abedi, "Alberta szuka miłości", ilustracje: Andrea Hebrock, tłumaczenie: Renata Ożóg, Wydawnictwo Dreams, Rzeszów 2012.

Za możliwość poszukiwania miłości wraz z myszką dziękujemy Wydawnictwu Dreams.




3 komentarze:

  1. O rany, coś wspaniałego! Wiem kto by się u mnie w domu ucieszył z tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta Alberta jest prześliczna! :P

    OdpowiedzUsuń
  3. @Agnieszka, @malutka_ska, dziękuję za komentarze. :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie choć kilka słów w komentarzu. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...