czwartek, 13 grudnia 2012

Spotkanie autorskie z Lidią Miś

13 grudnia 2012 r. o godz. 17 w rzeszowskiej Tęczowej Księgarni odbyło się spotkanie z autorką książek dla dzieci Lidią Miś.

Lidia Miś-Nowak (urodzona w 1977 r. w Ropczycach) to autorka książek dla dzieci i młodzieży. Jej debiut pisarski miał miejsce w 2004 r., kiedy to ukazała się jej baśń pt. Odwiedzając czarownice (uhonorowana rok później nagrodą ZLP za Najlepszy Debiut Prozatorski Podkarpacia). Następnie opublikowała takie książki jak: Opowieści biblijne dziadzia Józefa - synowie Jakuba (2006), Serce Lasu (2009), Opowieści biblijne dziadzia Józefa - zbiór opowiadań: Synowie Jakuba, Stworzenie Świata, Siła Samsona (2010), Opowieści biblijne dziadzia Józefa cz. 2 - zbiór opowiadań: Dzieje Mojżesza, Dawid i Goliat, Mądrość króla Salomona, Wieża Babel, Arka Noego (2012). Wspiera kampanię społeczną Cała Polska Czyta Dzieciom. Od 2010 r. jest właścicielką Wydawnictwa Dreams. *

Pisarka rozmawiała z młodymi czytelnikami m.in. na temat ich ulubionych książek, a także przeczytała fragmenty swoich opowiadań. Dzieci dowiedziały się, że już jako dziecko lubiła wymyślać ciekawe historie. Niektóre opowiadania oparte są na jej wspomnieniach z dzieciństwa. Tytułowy dziadzio Józef to faktycznie dziadek autorki, który przy okazji różnych sytuacji lubił opowiadać o silnym Samsonie czy mądrym królu Salomonie.

Źródło: Odwiedzając czarownice na facebooku


Następnie, na podstawie oglądanych ilustracji, dzieci wspólnie z autorką wymyślały nową historię. Tak powstała opowiastka o Smoku, który zakochał się w królewnie. Każdy z małych czytelników dostał zakładkę z autografem oraz tajemniczą zawieszkę na klamkę. Dzięki niej dzieci będą mogły poinformować swoich rodziców, że właśnie... odwiedzają czarownice i nie wolno im przeszkadzać. Nie są to wcale groźne wiedźmy. Więcej o nich napiszę przy okazji recenzji książki Odwiedzając czarownice, którą właśnie czytamy. 

Nie mogło oczywiście zabraknąć wspólnego zdjęcia. Cieszę się, że mogłyśmy uczestniczyć w tym spotkaniu.

P.S. Przed chwilą moja córka stwierdziła, że spodobało jej się wymyślanie historii i w przyszłości będzie pisać bajki. :)

Lidia Miś z małymi czytelnikami (źródło: Wydawnictwo Dreams na facebooku)

*Informacje pochodzą ze stron:

6 komentarzy:

  1. Oj widzę, że księgarnia działa prężnie:)Jeszcze nigdy nie byłam na spotkaniu autorskim z autorem książek dla dzieci i bardzo ciekawi mnie jak to wygląda. Przyznam, że wcześniej nie słyszałam o tej autorce, ale wszelkie bajki i poważne książki o czarownicach uwielbiam więc i "Odwiedzając czarownice" na pewno mi się spodoba. Ciekawe jakie wrażenia będzie miał mój Tymek:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to już któreś z rzędu spotkanie autorskie skierowane do dzieci, na którym jestem. Faktycznie, wygląda ono trochę inaczej. Tu, w Tęczowej Księgarni, jest kameralna atmosfera, dzieci siedzą naokoło autora na poduszkach. Bardzo się cieszę, że ta księgarnia powstała i że swojej działalności nie kończy tylko na sprzedaży książek.

      "Odwiedzając czarownice" czytałyśmy wczoraj i to ja musiałam prosić dziecko, żebyśmy dokończyły następnego dnia, bo nie miałam już siły. ;) Dziś rano, przed przedszkolem, musiałam przeczytać jeszcze parę stron. Reszta dziś po południu.

      Nie będę się tu więcej o książce rozpisywać, reszta będzie w recenzji. Postaram się ją opublikować w ten weekend. :)

      Usuń
  2. no to będziesz miała pisarkę w domu ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na spotkanie niestety nie dotarłam. Szkoda. :(

    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajna relacja :D można się poczuć jakby się tam było :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie choć kilka słów w komentarzu. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...