wtorek, 23 kwietnia 2013

23 kwietnia - Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich

Rzeźba “Der moderne Buchdruck“, Berlin
(źródło: wikipedia)

Jak pewnie większość prowadzących blogi książkowe i do nich zaglądających wie, dziś obchodzimy Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. 

Święto to, organizowane przez UNESCO, ma pomóc w promocji czytelnictwa, a także zwracać uwagę na problem ochrony własności intelektualnej za pomocą praw autorskich. Po raz pierwszy obchodzone było ono w 1995 r.


Z okazji tego święta w wielu miastach organizowane są spotkania autorskie. U nas w Rzeszowie dziś odbędzie się spotkanie z Lidią Miś, na które zaprasza sieć sklepów Empik. Zajrzyjcie na pełną listę spotkań w Empikach w całej Polsce. Nie odbywają się one jedynie dziś, część miała miejsce wcześniej, inne zaplanowane są na nadchodzące dni. Oczywiście nie tylko Empik organizuje takie wydarzenia, warto popytać w pobliskich bibliotekach. Wstęp na spotkania jest bezpłatny, nie ma obowiązku zakupienia książki, a można ujrzeć na własne oczy autora, posłuchać na żywo, co ma do powiedzenia. Świetna sprawa, prawda?

Chciałam Wam jeszcze polecić jeden wpis blogowy traktujący o promocji czytelnictwa. Pamiętajmy, że ustanawianie takich dni, zapraszanie na spotkania autorskie, obniżanie z tej okazji cen książek (lub oferowanie darmowej przesyłki) w księgarniach stacjonarnych czy internetowych, nie wystarczy. Wydaje mi się, że tymi sprawami interesują się głównie ci, których już przekonywać nie trzeba. Do ciekawych i niestety raczej smutnych wniosków doszła Kasia tworząca blog notatkicoolturalne.blogspot.com. Zachęcam do zapoznania się z jej wpisem i do dyskusji pod nim.

10 komentarzy:

  1. Wczoraj w wiadomościach słyszałam ,ze ponoć w tamtym roku 60% społeczeństwa polskiego nawet nie przeczytało jednej książki-masakra

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzisiaj mam zamiar kupć parę książek. Szkoda, że tak mało osób czyta, nie wiedzą co tracą.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba ja tez kupie sobie z okazji tego swieta jakams lekture :) wpadne przecyztac ten wpis.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja podchodzę sceptycznie do tych wszystkich badań nad czytelnictwem, zwłaszcza, że jeżdżąc komunikacją miejską ciągle widzę ludzi i to młodych przede wszystkim, ale nie tylko z książką w ręce i nie są to podręczniki.

    Książek dzisiaj żadnych nie kupuję, bo oszczędzam i w tym miesiącu już wydałam kwotę przeznaczoną na cel czytelniczy:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rzeźba mi się zdecydowanie podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że troszkę demonizowane jest to czytelnictwo.
    Po prostu teraz jest wydawana masa książek i szuka się na nie nabywców. A o nich trudno, gdyż społeczeństwo nie stać na nowe książki. Ale dobrze, że taki dzień się obchodzi.)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dużo ludzi uważa, że książki są drogie dlatego nie czytają. Ale przecież jest tyle promocji, są antykwariaty, bazarki na których wyprzedają używane książki, czy wyprzedaże w księgarniach - jak ktoś lubi nowe książki tak jak ja :) np. dzisiaj w Empiku można kupić książki w promocji 30% lub 2 plus 1 jak kto woli. Mam nadzieję, że takie promocje zachęcą trochę więcej ludzi do czytania i te 60 % będzie maleć z roku na rok...

    OdpowiedzUsuń
  8. No,to świętujemy. Może jutro wybiorę się do księgarnii i kupię coś z tej okazji :D

    OdpowiedzUsuń
  9. polecicie? chciałabym rozkręcić bloga z książkami, dzisiaj zaczęłam i planuję dużo innych książek wrzucić. Ale potrzebni mi są ludzie do czytania ;) z góry przepraszam za kłopot i dzięki za uwagę :)
    http://mybooksmylife.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  10. W polsce też mamy ciekawe pomniki książki choćby w Kaliszu czy Strykowie. A takie dni je ten są jak najbardziej potrzebne może dzięki niemu choć jedna osoba przekona się do czytelnictwa i zanurzy się morzu słowa pisanego. Blog ciekawy POzdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie choć kilka słów w komentarzu. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...