wtorek, 2 kwietnia 2013

Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci

Pomnik Andersena w Nowym Jorku (źródło: wikipedia)

Czy wiecie, że dziś jest Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci? Święto to obchodzimy co roku właśnie 2 kwietnia. 

Data ta nie jest wybrana przypadkowo. Tego właśnie dnia urodził się słynny twórca baśni (dodam, że skierowane są one nie tylko do dzieci), Hans Christian Andersen.


Celem obchodów tego święta jest oczywiście rozpowszechnianie książek dla najmłodszych oraz propagowanie czytania (na początku im, a potem przez nich) literatury. 

O książkach dla dzieci warto pamiętać cały rok. Cieszę się jednak, że jest takie święto. My z córeczką czytamy codziennie, a Wy? Co dzisiaj przeczytaliście swojemu dziecku? A może jest już na tyle duże, że czyta samodzielnie? Podzielcie się w komentarzach tytułami. My przeczytałyśmy dziś kilka wierszy polskich autorów, a także Kopciuszka i Księżniczkę na ziarnku grochu.

6 komentarzy:

  1. a moja Gosia mówiła, że dzień naleśnika...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień naleśnika, Dzień Świadomości Autyzmu, rocznica śmierci Jana Pawła II i Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci też. :) I pewnie jeszcze coś by się znalazło.

      Usuń
  2. Ja nie mam komu czytać jeszcze, ale sama choć kilka stron czytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przynajmniej raz w roku wracam do Dzieci z Bullerbyn no i chrześniakom czytam często, wiedzą, że jak ciocia przyjdzie to książka będzie, ostatnio Brzechwa dzieciom w moim ulubionym wydaniu z rysunkami Szancera.

    OdpowiedzUsuń
  4. Literatura skandynawska, baśnie no i oczywiście klasyka, jak Ania z Zielonego Wzgórza czy Kubuś Puchatek - to moje typy. Jako dziecko uwielbiałam też wierszyki Tuwima czy Brzechwy, które recytowałam z pamięci ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wyobrażam sobie dzieciństwa bez baśni Andersena, więc nic dziwnego, że w dniu jego urodzin obchodzimy tak ważne święto. ;)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie choć kilka słów w komentarzu. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...