wtorek, 30 kwietnia 2013

Sprytny przedszkolak: "Kształty", "Kolory", "Zwierzęta", "Pojazdy"


Recenzja nr 81, Sprytny przedszkolak:  "Kształty", "Kolory", "Zwierzęta", "Pojazdy" (+ zmazywalny flamaster)

-Mamo, mamo, to naprawdę dla mnie? - zawołała z radością moja prawie pięcioletnia córka na widok książeczek z serii Sprytny przedszkolak. Chwilę potem chwyciła za flamaster i przystąpiła do rozwiązywania zagadek. Skończyła dopiero wtedy, gdy wykonała wszystkie zadania z każdej z czterech książek.


To nie koniec historii, ale o tym, co stało się następnego dnia, napiszę za chwilę. Najpierw kilka słów o serii Sprytny przedszkolak. Książeczki te, jak sama nazwa wskazuje, są przeznaczone dla dzieci w wieku przedszkolnym. Znajdują się w nich różne zadania. Niektóre polegają na rozpoznaniu kształtów czy kolorów, inne na narysowaniu jakiegoś obrazka lub wzorku przy wykorzystaniu przerywanych linii. Dziecko przyporządkowuje też podobne przedmioty do zbiorów lub liczy je. Musi także wykonać szereg innych poleceń (np. wskazać, które spośród samochodów przewożą towary, czy też odnaleźć, gdzie ukrył się kot z kłębkiem wełny). Wszystkie ilustracje w książce to dobrej jakości zdjęcia. Szata graficzna przykuwa uwagę dziecka, a jednocześnie nie dekoncentruje go.

Ważną zaletą tych książeczek jest to, że istnieje możliwość szybkiego zmycia tego, co zostało narysowane. W zwykłych książkach tego typu nie da się tak zrobić. Oczywiście można próbować wymazać ołówek gumką, ale dzieci mają to do siebie, że dość mocno naciskają go w chwili rysowania, więc wgłębienia i ślady pozostaną. Tu nie ma tego problemu. Dziecko bez trudności poprawi to, co narysowało niedokładnie czy omyłkowo. Z uwagi na to, że książeczki są wielokrotnego użytku i posiadają twarde okładki i kartki, może je odziedziczyć młodsze rodzeństwo.

Miałam napisać o tym, co stało się następnego dnia. Otóż Karolinka wzięła jedną z książeczek do przedszkola, aby pokazać ją innym dzieciom. Świadczy to o tym, że ta seria zdobyła jej uznanie. Książeczka przeszła przez rączki wielu przedszkolaków, w żaden sposób nie ucierpiała, a każdy z nich mógł od nowa rozwiązać zadania w niej umieszczone.

Nie pozostaje mi nic innego, jak polecić tę serię wszystkim rodzicom przedszkolaków.

Za możliwość wypróbowania książeczek dziękujemy Wydawnictwu Zielona Sowa.

Sprytny przedszkolak: "Kształty", "Kolory", "Zwierzęta", "Pojazdy", projekt graficzny: Michalina Bajor, Wydawnictwo Zielona Sowa, Warszawa 2013

10 komentarzy:

  1. Zmywalne flamastry to świetna sprawa, moje dziewczynki uwielbiają tego typu zabawy. Nie widziałam wcześniej tej serii, ale zwrócę na nią uwagę przy następnej wizycie w księgarni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja córeczka do tej pory miała tylko tradycyjne książeczki z zadaniami. A zmywalny flamaster to naprawdę świetny pomysł. :)

      Usuń
  2. Wydaje mi sie, ze te ksiazeczki to strzal w dziesiatke! Dobry pomysl.

    OdpowiedzUsuń
  3. :) a jak cena tych książeczek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, jak sprawa wygląda w księgarniach stacjonarnych. Na stronie wydawnictwa jedną książeczkę można kupić za ok. 15 zł. Podobne ceny są na Allegro.

      Usuń
  4. Szukałam czegoś takiego dzięki.. Serie wipe clean egmont, Usborne też są super

    OdpowiedzUsuń
  5. Szukałam czegoś takiego dzięki.. Serie wipe clean egmont, Usborne też są super

    OdpowiedzUsuń
  6. Ps.mogłabyś mi na maila przesłać z dwa zdj ze środka pojazdów... logos22@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie jestem już w posiadaniu tych książeczek. Przekazałyśmy je z Karolinką innemu, młodszemu dziecku.

      Usuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie choć kilka słów w komentarzu. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...