poniedziałek, 20 stycznia 2014

Rzeszów: Czytelnia Cztery Jabłka zaprasza na spotkanie z Pettsonem i Findusem

źródło: www.pettsonifindus.pl
Pettson i Findus to sympatyczna para bohaterów książek napisanych i zilustrowanych przez Svena Nordgvista. To właśnie ich przygody poznają dzieci na najbliższym spotkaniu w czytelni Cztery Jabłka. Odbędzie się ono 21 stycznia (wtorek) o godz. 18.00.

Karolinka i ja miałyśmy okazję poznać ich przy okazji głośnego czytania w Księgarni Tęczowej. Wtedy to wysłuchałyśmy książki pt. "Findus się wyprowadza". Jesteśmy bardzo ciekawe innych przygód Pettsona i Findusa. Książki wydawane są w Polsce przez wydawnictwo Media Rodzina. Oto co można przeczytać na temat serii na stronie www.pettsonifindus.pl:


Na odległej skandynawskiej prowincji, w małym domku z drewutnią, mieszkał staruszek Pettson. Niczego mu nie brakowało, a jednak czasami czuł się smutny i samotny...

Aż pewnego dnia zjawił się w jego domu mały wesoły kociak Findus. Dodajmy - kociak gadający i noszący ogrodniczki w zielone pasy! Cichy dotąd i pusty dom wypełnił gwar i bieganina, a życie dwójki bohaterów zmieniło się nie do poznania...

Razem z Pettsonem i Findusem w domu w szwedzkiej wiosce mieszkają też kury, krowa i niezliczona liczba psotnych mukli.

Książki z przygodami dwójki bohaterów z przezabawnymi, pełnymi najdrobniejszych szczegółów ilustracjami autora, Svena Nordqvista, podbiły serca najmłodszych czytelników i ich rodziców w kilkunastu krajach. Polscy czytelnicy poznali dotychczas osiem z jedenastu tytułów wydanych w findusowej serii. Cztery opowiadania: "Kiedy mały Findus sie zgubił", "Tort urodzinowy", "Rwetes w ogrodzie" oraz "Polowanie na lisa" znalazły się w audiobooku, który przeczytał dla dzieci Jerzy Stuhr.
(źródło)

Zainteresowani? Myślę, że tak! W takim razie nie ma co się zastanawiać, tylko pojawić się we wtorek o 18.00 w czytelni Cztery Jabłka przy ul. Dąbrowskiego 71 (obok księgarni Saletina). Mam nadzieję, że my też dotrzemy. Niestety Karolinka dochodzi do siebie po chorobie i wszystko zależeć będzie od jej jutrzejszego samopoczucia oraz pogody.

5 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. :) A wiesz, jaka jest jej geneza? Odpowiedź poniżej:

      Sprawiedliwość

      Gdyby wszyscy mieli po cztery jabłka
      gdyby wszyscy byli silni jak konie
      gdyby wszyscy byli jednakowo bezbronni w miłości
      gdyby każdy miał to samo
      nikt nikomu nie byłby potrzebny

      Dziękuję Ci że sprawiedliwość Twoja jest nierównością
      to co mam i to czego nie mam
      nawet to czego nie mam komu dać
      zawsze jest komuś potrzebne
      jest noc żeby był dzień
      ciemno żeby świeciła gwiazda
      jest ostatnie spotkanie i rozłąka pierwsza
      modlimy się bo inni się nie modlą
      wierzymy bo inni nie wierzą
      umieramy za tych co nie chcą umierać
      kochamy bo innym serce wychłodło
      list przybliża bo inny oddala
      nierówni potrzebują siebie
      im najłatwiej zrozumieć że każdy jest dla wszystkich
      i odczytywać całość

      Jan Twardowski

      Usuń
  2. po raz kolejny ks. Twardowski ma rację :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dorotko Zycze Karolince zdrowka , aby bez obaw mogla tam pojechac i powiem Ci , ze to wspaniale ,ze zaszczepilas w dziecku to zainteresowanie ksiazka , podobnie jak robila moja mama ze mna i dochodzilo czasem do tego , ze wolala mi kupic nakiermaszu iles ksiazek w miejsce np. ciucha dla siebie....Jednak pragne zwrocicsie do Ciebie z prosba abys wybierajac lektury dla dziecka pominela Harry Pottera i uwierz mi , ze wiem co mowie a dla pewnosci wystukaj sobie pytanko np: Jakie duchowe niebezpieczenstwa kryja sie w Harry Poterze /w tego typu rzeczach bo nawet rzekomo blacha sprawa jak yoga niesie ze soba duchowe niebezpieczenstwo mimo , ze wyglada niewinnie - poczytaj tez na ten temat A jezeli zignorujesz i zrobisz jak uwazasz to sie nie zdziw kiedys , ze dziecko ma nieuzasadnione leki , ktore sie poglebiaja bo glownie chodzi o to w zyciu duchowym ...Ja jestem tego b. swiadoma i uwierz , ze gdy duchowo stoi sie wyzej tak duzo dalej sie widzi....Nie zamierzam ingerowac w Twoje duchowe zycie mimo ze powinnam byc szczera i otwarta z ludzmi na ktorych mi szczegolnie zalezy by pokazac im ta wlasciwa droge duchowa nakreslona przez Boga a nie przez niedoskonaly ludzki umysl , Wiem , zezabrzmialo to podobnie jak swiadkowie jehowy czy tez innej jakies sekty , ale badz pewna mi nie potrzeba wiecej niz to co Bog ma mi do powiedzenia czyli nie tylko wierze w Boga , co wazniejsze - ja mu wierze , wierze w to co ma mi do powiedzenia w Swoim Slowie = w Swietej Biblii i jestem pewna ,ze gdybys miala szanse rozumienia tak samo jak rozumieja to Dzieci Boze ( Ten termin tez moze Cie rozsmieszyc skoro tak z logicznego punktu widzenia jest on niedorzecznoscia bo wszyscy nimi sa automatycznie- a jednak NIE bo logika niedoskonalosci ludzkich nie jest logika Boga a ma sie tak jak ma sie lepek szpilki do ...kuli ziemskiej to i tak jeszcze zbyt malo ) Jednego jednak jestem pewna , ze latwiej jednak jest oglupiac ludzi niz ich przekonac, ze zostali oglupieni a w zaleznosci od geograficznego punktu urodzenia , tak ma sie tak roznych oglupiaczy czyli od dziada pradziada na bliskim wschodzie islam oglupia swa religia ludzi , ktorzy sa przekonani ze ich religia jest tak wyjatkowa i prawdziwa ze dla tych idei musza zabijac- poszukaj tez o islamie np. Welcome to Belgistan czy islam will ...dominate the world ..albo np "Koran- cala prawda o religii- dokument"..albo np prawda o swiadkach jehowy lub "jak szatan zwodzi czlowieka"i wszedzie sa dobre linki poczytaj a spojrzysz inaczej na swiat i zagrozenia duchowe skad sie biora i jakiego nawet kalibru....w sumie chodzi mi o to wlasnie abys Ty oraz inni zdrowo myslacy zwrocili uwage na tyle niebezpieczenstw czychajacych prawie wszedzie np zwykla zabawa andrzejkowa czy bez okazji - wylowywanie duchow i tu nie mozna byc ignorantem stwierdzajac ze sie w to nie wierzy zapewniam cie ,ze to prawda ale cogorsze ci co sie tym zajmuja sa narazeni nawet na choroby umyslowe (znam przypadki)....sorry , dla mnie to temat - rzeka i jezeli chcialabys wiedziec cos wiecej z tego tematu to jestem do uslug 24/7 zas poki co niech Ci Bog blogoslawi i ochrania Was ta Swieta Krwia z Krzyza bo ta wlasnie krew ma swa moc duchowa ale wtedy gdy o to prosi wlasnie dziecko Boze bo jest ono juz na tej samej fali jakby duchowej i otrzymuje wtedy wiele laskBozych tak wspanialych ze trudno objac umyslem bo skoro naa moje modlitwy mialam w odpowiedzi uzdrowienia i to b. powazne to chyba wiem o czym mowie i zchecia moge Ci opowiedziec w detalach...a oczy az sie otwieraja szeroko -jednak to prawda bo ludzie zyja i moga w kazdej chwili potwierdzic ...Caluje Was mocno..bye..bye <3 Wanda

    OdpowiedzUsuń
  4. Przez krótką chwilę poczułam się jak mała dziewczynka ;) Pozdrawiam, Dominika :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie choć kilka słów w komentarzu. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...