sobota, 31 stycznia 2015

Zmiany są potrzebne, te w wyglądzie bloga też!

Blog Czytelnicze Zacisze założyłam dokładnie 10 czerwca 2012 r. Jak łatwo policzyć, za kilka miesięcy „stuknie” mu trzy lata. Przez ten okres skupiałam się głównie na pisaniu (niestety, jak to w życiu bywa, z różną częstotliwością), nie przywiązując większej wagi do jego wyglądu. Teraz nadeszła pora na zmiany!



Jakiś czas temu stwierdziłam, że warto popracować nad wyglądem Czytelniczego Zacisza i małymi kroczkami (bo czasu niekiedy jak na lekarstwo) spersonalizować bloga, stworzyć logo, zmienić layout. Jako że wcześniej mój blog nie miał żadnego logo, tylko tytuł umieszczony na górze, pomyślałam, że to jest sprawa najpilniejsza. Motorem do działania był też fakt, że stanęła przede mną możliwość objęcia patronatu medialnego nad pewną książką (na razie to tajemnica, ale mam nadzieję, że już wkrótce będę mogła ujawnić szczegóły).

Niestety, nigdy jakoś nie było mi po drodze z robieniem projektów graficznych. Z pomocą przyszedł niezastąpiony jak zawsze mąż. Mirek jest zarówno autorem pomysłu, jak i osobą, która go zrealizowała. Może i logo nie jest jakieś profesjonalne, ale mnie się podoba. Jak stwierdził sam autor: lepsze takie niż żadne, na początek może być. J

Tak na marginesie, zrobienie logo to już nie pierwsza jego pomoc. Udzielił się też w innym moim projekcie. Kilka miesięcy temu wpadłam na pomysł, by wydrukować w formie książki wspomnienia z pobytu w Szczytnie, mieście urodzenia mojego idola, Krzysztofa Klenczona. Nie będę się tu o tym rozpisywać, poszczególne części szczycieńskich wspomnień można odnaleźć na blogu pod hasłem „ŚladamiKrzysztofa Klenczona”. Gotową książkę postanowiłam dać w prezencie rodzinie Krzysztofa, dopytywali się o nią też niektórzy fani muzyka. A jaki związek z tym ma mój mąż? To on zaprojektował okładkę, a także zajął się obróbką zdjęć oraz łamaniem tekstu. Co ja bym bez niego zrobiła? To tyle o książce „Śladami Krzysztofa Klenczona. Szczytno”, bo i tak zamierzam poświęcić jej jedną z najbliższych notek.

Co myślicie o logo? Może być na początek? Zmieniłam też szablon, ten wydaje mi się lepiej komponować z grafiką na górze. Jest też – tak mi się wydaje – bardziej przejrzysty.

Wracam do pisania recenzji książki „Macierzynki” Joanny Sykat. Na dziś wieczór pewnie się już nie wyrobię, ale pojawi się na pewno jutro rano.

Miłego sobotniego popołudnia!

14 komentarzy:

  1. Podoba mi się zmiana skórki bloga...to takie prawdziwe wyciszone zacisze.
    Fajnie mieć tak uzdolnionego profesjonalistę w domu.

    Pozdrwaiam serdecznie....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję w imieniu Mirka i pozdrawiam. :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :) Jakoś tak pojaśniało i powiało świeżością. Kiedy teraz wchodzę na swojego bloga, towarzyszy mi podobne uczucie jak przy wejściu do świeżo wysprzątanego pokoju z dopiero co zmytą podłogą. :)

      Usuń
  3. Wspaniałe logo! Ja zwracam dużą uwagę na wygląd innych blogów, bo ze swojego nie jestem zadowolona :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Zajrzałam na Twojego bloga i moim zdaniem jesteś zbyt krytyczna wobec jego wyglądu. Dobrze się prezentuje. :)

      Usuń
    2. Moim zdaniem zbyt infantylnie, ale nie mam na niego lepszego pomysłu :)

      Usuń
    3. Moim zdaniem nie jest infantylnie. Poza tym Twój blog jest już JAKIŚ, mój był nijaki, ani zdjęcia czy grafiki w nagłówku, ani logo, tylko "goły" napis. A jak kiedyś wpadniesz na jakiś pomysł, to zmienisz. Na razie jest naprawdę dobrze. :)

      Usuń
    4. Klaudio, wtrącę się bez pytania :) Przede wszystkim radziła bym Ci zmniejszyć ilość krojów pisma do 2. Najlepiej takich, które silnie ze sobą kontrastują. Dzięki temu zmniejszy się chaos na stronie. Spójrz na blogi, które uznasz, ze wyglądające profesjonalnie i nowocześnie. Jestem pewna, że wszystkie one będą miały niewielką ilość "czcionek". :) Pozdrawiam i życzę powodzenia.

      Usuń
  4. teraz chyba pora na zmiany bo wszyscy na około je robi hi hi wiosna idzie ;D

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie choć kilka słów w komentarzu. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...