piątek, 26 sierpnia 2016

Spotkania z poezją: Bogusława Chwierut

Bohaterka mojego dzisiejszego wpisu, Bogusława Chwierut, pisze wiersze od jedenastu lat. Urodziła się w Czańcu, a od dwudziestu pięciu lat jest libiążanką. To tam mieszka i pracuje. Na jej wiersz pt. “Definicja” natrafiłam w facebookowej grupie “Kształty słów - zajrzyj tu, napisz coś”.


-Z uwagą słucham innych i notuję. Składam słowa, swoje swoje myśli, spostrzeżenia, fantazje i marzenia w całość - mówi o sobie p. Bogusława. Przez 7 lat pisała do szuflady, od czterech należy do kawiarenki internetowej o profilu poetyckim. - Uczestniczę też w grupach poetyckich, gdzie prowadzone są warsztaty twórcze. Tam też zetknęłam się z wieloma osobami, które w jakiś sposób wywary wpływ na to, jak piszę i jaką mam iść drogą. Z tej grupy zostałam zaproszona do udziału w spotkaniu poświęconym poezji - kontynuuje. Po tym spotkaniu przyjechała pełna nadziei na jutro i podbudowana, że idzie dobrą drogą. Spotkania artystów, w których uczestniczy, noszą nazwę “Uczta” i odbywają się co roku. Przyjeżdżają na nie ludzie z całej Polski, a nawet spoza jej granic.

Bogusława Chwierut swój pierwszy tomik wydała w 2013 r. Dwa lata temu natomiast zapisała się do klubu poetyckiego “Cumulus”. Tam odnalazła wielu życzliwych ludzi, którzy do dziś jej pomagają, wspierają i wiele ją nauczyli. Warto wspomnieć, że rok temu zdobyła wyróżnienie w konkursie “O herb Chrzanowa”. Jej wiersze publikowane są w lokalnym czasopiśmie i wyróżniane na stronach internetowych. - Moi przyjaciele i znajomi ciągle wierzą we mnie i pomagają nie tylko słowem. Za pośrednictwem ich i gminy na czele z burmistrzem Jackiem Latkiem i przy współpracy z kopalnią “Janina” wydałam drugi tomik, a jesienią wydam trzeci. Patrzę w przyszłość z optymizmem wierząc, że ukażą się jeszcze kolejne, bo jak widać ciągle jest taka potrzeba serca i wola dobrych ludzi - podsumowuje poetka.


Dobranoc 12.07.2016 r.

Dziś kusić cię nie będę
Delikatnie na paluszkach obok- przejdę
Cichutko jak melodia utkana na jednej strunie
Dziś kusić nie zamierzam
Stąpam ostrożnie by oczu- nie zbudzić
Jak motyl bezszelestnie miedzy tchnieniem?
Dobranoc -Wyszepcze

Spotkanie 14.07.2016 r.

Gdybym tak miała cię spotkać – jutro
Zasnęłabym dobowo
I otworzyła oczy, gdy stoję tak nad twoją głową.
Gdybym miała zobaczyć cię- za miesiąc
Wyrzuciłabym dni do kosza
Bez żalu.
Gdy mi obiecasz, że będzie to za rok
Nie odstąpię kalendarza na krok
Czekać będę tego dnia
Jak głupia?
Lecz mijają lata i ciągle czas mi przypomina
Że teraz jestem kobietą a wcześniej była- dziewczyna.
I znowu łapie dzień i szamoce za włosy
I znowu czekam i targam dni, co nie mają takiej mocy.


Miniatury o wolności 21.07.2016.r

Wolność bywa więzieniem
Słów podszytych strachem
Ponad chmury wzleciałeś
Zachłanności sławą
Wpadniesz w ocean
Bezdusznego spojrzenia
Z ptakiem się nie równaj
I z wiatrem też
Jeden szybuje w obłokach
A ten drugi strąca łzę
Wolność to spokój
To życia skrawek
Słowo płynące wprost do serc


cyt..Dante Alighieri
,,Wszystkie me myśli mówią o miłości''
Senna 28.07.2016 r.

Sennie zagrały oczy
Na dźwięki pieszczot
Już pragną nocy
W dziękczynnym dotyku
Ucichły szepty letniego gwaru
Za rogiem
Pocałunki odeszły
Jesień otuli ciepłym wiatrem
Bym mogły przetrwać samotny czas
Patrzące w dal do widnokręgu
Gdzie złote góry?
Ze snu
Rzęs pokłonem zbudzę twoje oczy
Byś mógł popatrzeć w półuśmiechu


Wybiegłam nocą 07.08.2016 r.

Nad rzekę gdzie został cień naszych dłoni
Pośród wspomnień w złotym polu
Jarzącej się pszenicy ukryte oczy pełne łez
Szlochały
Pochylam głowę w zamyśleniu
W rozmodleniu nad miłością
Cóż ona winna, że obudziła wszystkie członki
Dotykiem uwolniła słowo z bezdechu
Zaklinowane w grdyce
Poruszyło
Białego rumaka na słonecznym szlaku
Cóż winna
Dotykiem rozchylam kępkę trawy
Pragnę poczuć lato, które nie ma zmarszczek
Małe korytarze wspomnień głęboko ukrytej prawdy
Ręką rozchylam coraz głębiej
Głębiej
Znaleźć początek?
Błękit wchodzący w granat
Rozbłysła gwiazda
Kiedy?
Znów ta sama droga przez bagna


Matko- Mateńko 15.08.2016 r.

Spadającym w przepaść cerujesz rozdarte serce
Obdartym z godności -podajesz dłoń
Złodziejom dobrocią -przytulasz
Ociężałym krzesło- podajesz
W drodze krzyżowej
Rozsypujesz słowa
Na poranione stopy
Stąpasz jak motyl
Nie dotykając ziarenka
Za Tobą róże tylko
Chylą głowy
-Matko
Promień jaśniejszy wpada do mnie
Dziś nie tylko słońce się raduje
Z ziarna rodzi się chleb w moim sercu
Patrząc w zatroskaną twoją twarz
Wspomnij …
Najjaśniejsza z gwiazd
Świetlista kulo – poranna
Otoczona iskierkami dobroci
Maluczkich serc
Oplataj Polskę
Niech ciepło Twoich dłoni
Dotknie każde zziębnięte serce
Pozwól toczyć się chorobie
Co zwie się miłością?
Pozwól schronić się w Twoim sercu
Gdy łza toczy smutek
Matko
Prosta Zwyczajna


Być szczęśliwą 19.08.2016 r.

Żyłam w samotni
W aureoli niewoli
Któregoś dnia lata
Wpadło światło
Któregoś dnia noc poszarpała ciemność.
Porozwieszałam witraże tęczowe
Roztrzaskało się życie
Na kawałki.
Dotykam kolorów nieznanych
I przechadzam się wolna pośród grani
W magii unoszę cierpienie
Którym Bóg mnie obdarował?
Świat zaczął wariować
Szaleć wiatrem
Snajper pomylił kulę strzelając
I zobaczyłam inny świat
I roziskrzyły się witraże i rozdźwięczała muzyka
W głuchych kamieniach
I zamieszkałam wśród wody szemrzącej
Pośród kwiecia
Wtopiona ścieżkę, po której biegniesz
Umarłym mówię dobranoc


Książki 21.08.2016 r.

Leżą na półce
Zakurzone
Nikt ich nie czyta i nie dotyka
Są jak psy bezpańskie
W oczekiwaniu na dłoń
Wyrokiem skazane
Na wygnanie
Syberyjskie słowa
W księgarni gdzie zapach przyciąga nowoczesnością
Kolorem wyobraźni maluje się obraz
Sprzedawca jest z innej planety
On wcale nie czyta


Definicja 22.08.2016  r.

Gdy dotyk jest coraz zimniejszy
A usta już wyschły
Oczy powiedzą by iść dalej
Nie czekaj na mnie
Czuć spalonym uczuciem
Zetlałym i mdłym
Podrażnia zapach
Przywarł do dna
I padł blask
Blady księżyca uśmiech
I to byłam ja
Sprowadzona na ziemię

O wiele więcej wierszy znajdziecie na profilu facebookowym autorki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie choć kilka słów w komentarzu. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...