poniedziałek, 22 sierpnia 2016

Spotkania z poezją: Irena Grajewska



W jednej z grup skupiających poetów i miłośników poezji natknęłam się kilka dni temu na piękny wiersz. Nosił tytuł Letnia muzyka. Nie zastanawiając się długo postanowiłam napisać do jego autorki, Ireny Grajewskiej. Irena zgodziła się na publikację Letniej muzyki na moim blogu, podesłała mi też kilka innych, równie pięknych wierszy.



Irena Grajewska - Od 2014r. publikuje swoje wiersze na stronach poetyckich w Internecie. Zadebiutowała w 2015 r. w Antologii poezji miłosnej - Pogubieni w stosach serduszek i w Antologiach wierszy - Gdy ziemia pęka od wyznań słońca, W jesiennych woalach mgły, Zima - samba na jednej nucie i Wiosną słowa drżą najpiękniej pod red. dra Ryszarda Mierzejewskiego, a także w I i II Antologii Grupy Poetyckiej Ogród poetów i Antologia wiosenna - z szuflady poety XVI - wydawca i redaktor dr Rafał Brzeziński.
Letnia muzyka
Nie zna słów przecież
ni nuty żadnej
a ja ją słyszę...
jak płynie z wiatrem.
Słyszę... dźwięk harfy
w lesie na drzewach,
wśród pól złocistych
brzmi wiolonczela
Na łąkach barwnych
muskanych słońcem
rozbrzmiewa w kwiatach
skrzypcowy koncert
Skąd ta muzyka
gra nieustannie?
Już wiem - to lato
pisze... ją dla mnie.
Wyspa szczęścia
Zabierz mnie... w tę krainę,
która zwie się Szczęśliwość,
gdzie smutek nie dociera
i bólu tam nie było.
Pożegnań, rozstań nie ma
zdrad, zapłakanych oczu,
miłości pieśń rozbrzmiewa,
zostawia ślady wokół.
W swoją miłość ubierz mnie
zapachem kwiatów otul
i zabierz w tę Szczęśliwość
bym smak jej mogła poczuć.
Byłeś...- światłem, cieniem moim
promykiem słońca w ciągu dnia
nocą blaskiem Księżycowym
i jedną z migocących gwiazd.
Byłeś... dla mnie żarem lata
łagodzącym suszę deszczem,
aromatem w róży kwiatach
niesionym wiatru szelestem
Byłeś... radości melodią
pieśnią duszy, serca biciem
byłeś... dla mnie, byłeś... ze mną
a teraz... jesteś pięknym snem.
Dom
To nie adres i nie budynek
z rozkwieconym ogrodem
nie drzwi szklane i dach z kominem
nie ściany kolorowe
dom -
dom jest tam gdzie miłość kwitnie
gdzie ktoś nas oczekuje
chcąc dać siebie odrobinę
ciepłem ramion otulić
dom -
dom jest tam gdzie wracać się chce
zawsze o każdej porze
poprowadzą ścieżki, ulice
a radość drzwi otworzy.
Irena Grajewska,
Starachowice
22.08.2016 r.

2 komentarze:

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie choć kilka słów w komentarzu. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...